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 Rumeurs V5

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mordreck
Gobz
mordreck


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MessageSujet: Rumeurs V5   Rumeurs V5 EmptyLun 21 Jan - 22:39

Salut à tous,

Voila une trad d'un condensé des rumeurs V5:

Les rumeurs sur la date de sortie sont pour l'instant contradictoires : La v5 sortirait soit en été 2008, ou plus probablement pour le gamesday UK (23 septembre).

Cette sortie sera accompagnée d'une nouvelle boite de base avec du Space Marine et de l'Ork (boite ne contenant pas seulement de l'infanterie mais également des véhicules).
"The 3up grot seen at UKGD ’07 is also for the starter box." La je sèche ... y aura du grot dans la boite de base mais je ne sais pas de quoi il parle.

Les rumeurs de modifications des règles :

1. ajout de la marche forcée (cf messages précédents)
2. amélioration des règles de couvert
3. réduction de la puissance des armes perforantes (cf messages précédents)
4. simplification des règles au sujet du fonctionnement des armes fonctionnant avec le petit gabarit
5. armes de sniper modifiées (probablement rendues perforantes)
6. règles de résolution des corps à corps modifiées pour se rapprocher de Warhammer (le nombre de point de vie d'une unité influe sur le résultat du combat)
7. une seule table de dommages de véhicules
8. les véhicules n'ayant pas de CC sont touchés sur le blindage de derrière au CàC
9. les véhicules sont capables d'aborder (? attaque de char pour tous les véhicules ?)
10. d'autres modifications pour les véhicules
11. Scenarios modifiés à la Apocalypse (plus de Alpha, Gamma, Omega)
12.Seuls les choix de troupes qui ne sont ni des véhicules ni des nuées sont considérés comme opérationnels
13. Les types de véhicules sont ajustés (cf messages précédents sur les antigravs)

Dans l'ensemble les changements ne sont pas radicaux, certains points de règles ont été clarifiés ou simplifiés et dans certains cas se sont rapprochés de la v2.

Tir

* Il y a maintenant une raison d'avoir une CT plus haute que 5.
* Toutes les figurines, amies ou ennemies, bloquent les lignes de vue. Les véhicules et créatures monstrueuses peuvent être ciblées par-dessus l'infanterie.
* Les zones de terrain ne bloquent pas les lignes de vue.
* Toutes les armes à gabarit font un jet de dispersion.


Véhicules

* Les armes défensives sur les véhicules sont maintenant de force 4 et en-dessous.
* Les antigrav s'étant déplacés de plus de 6ps ont maintenant une sauvegarde de couvert de 5+ (a priori ça serait la nouvelle règle de profil bas).
* Les transports dédiés peuvent maintenant transporter n'importe quelle unité (avec les autres restrictions habituelles) et ne sont plus les cercueils roulants qu'ils ont été (plus d'équipage choqué, juste bloqué).
* Les armes à PA 1 ajoutent +1 à la table de dégâts sur véhicules au lieu de faire ce qu'elles font maintenant.
* Les armes d'artillerie jettent 2d6 et prennent le plus haut sur la table de dégâts sur véhicules.


Divers

* Les restrictions de ciblage sur les personnages indépendants ont été simplifiées.
* Il n'y a plus de protection pour un PI sauf s'il a rejoint une unité.
* Les PI à 2ps d'une unité la rejoignent automatiquement.
* Les Eldars Noirs sont toujours là (sic) car ils sont mentionnés dans les règles (leurs motojet ont l'assaut à 6 pas).
* Les grenades frag fonctionnent maintenant comme les grenades à plasma.
* Les créatures monstrueuses ont déplacement à couvert, pas de relance.
* Les jets de sauvegarde sont faits après l'attribution des blessures. Cela signifie qu'on pourra toujours jeter les dés pour les troupes en une seule fois, mais qu'on devra jeter les dés pour chaque figurine spéciale (sergent, armes lourdes, etc) une par une. La règle ("torrent de feu") qui permet à l'adversaire d'imposer une sauvegarde à partir d'une certaine quantité de blessures n'a plus cours.


Missions

* Les missions sont assez différentes pour que l'histoire des troupes seules comptant comme opérationnelles ne soit pas aussi importante que maintenant.
* Les points de victoire sont calculés différemment dans les missions de type Annihilation (les points sont calculés en fonction du type d'unité sur le schéma de structure d'armée).
* Les scouts et les infiltrateurs peuvent maintenant essayer de contourner l'ennemi et d'arriver de réserves par un bord de table différent.
* La frappe en profondeure n'a pas changé, mais si on ne peut pas placer toutes les figurines, on jette les dés sur une table dédiée (50% mort, 50% on place les figs où on veut).
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mordreck
Gobz
mordreck


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MessageSujet: Re: Rumeurs V5   Rumeurs V5 EmptyLun 21 Jan - 22:40

...et la suite pas traduite :

some update and a little clarification.

The rumors I gave were based off of an early version of the rulebook. I gave it a quick read-through, so I can clarify as far as how some of these rules work (i.e., I didn't just talk to a guy who told me how it would work in bullet-point fashion). I haven't had a chance to re-read it yet, as I've been too busy with work and other things to devote any time to 40K in the last few days, so certain things I'm not really sure about until I get a chance to look at the thing again.

It was an early draft, this much was obvious by sections that had old versions of charts in them (with things like "we need to update this graph" written in on top of them). Not all the rules were complete. There were a few sentence fragments and blank places where certain rules had obviously not been finished. There was also no artwork, just large blank spaces saying "put artwork here" (basically).

So, basically going off of memory, this is what I remember (not saying that other questions can't be answered, just that I didn't see or don't remember what that answer is).

Vehicles: Fire everything if you stay still (except Ordnance, it's got special rules, and I don't use Ordnance, so I didn't look closely). Fast vehicles can fire everything if they move up to 6". If you move, you can fire 1 plus defensive weapons. Fast vehicles can move up to 12" and fire 1 plus defensive. If you move more than 6", you only fire defensive (I think you can still fire defensive weapons here, but I'm not 100% on that). Fast vehicles can move up to 18" (their max speed now) and only fire defensive. Vehicles can only fire at one target. Image IPB I did not see any special rules for sponsons firing at multiple targets. Not saying they won't be in the final version, or even that they aren't in the one I saw, just that I didn't see them.

Wound allocation before armor saves: Didn't see it. It may or may not be. I was looking at other sections and really didn't expect to see any changes here, so I glanced over that part and didn't look too closely. I'll try and update later on in the week, once I see it again.

Vehicle damage chart: It's about halfway between the glancing and penetrating charts of today (1-2 is the can't shoot/move thing, 3 is weapon, 4 is immobilized, 5-6 destroyed/annihilated). Glance is a -2. If you are glanced, your vehicle can at most be immobilized. Vehicles are a bit more survivable because of the way damage stacks. If you get two immobilized results, it becomes weapon destroyed. You aren't destroyed by "cumulative results" until you've been immobilized and all your weapons are gone (and then you get one more).

Transports: If your transport is destroyed, passengers now take a Str 4 hit, saves allowed (instead of a 4+). If an open-topped transport is destroyed, it's a Str 3 hit because its easier to disembark.

Plasma/frag: I don't know about their armor penetration against vehicles. I think they're the same now, but don't quote me on that.

Assaulting in cover: If you assault someone in cover, and you don't have grenades, you now become initiative 1 (instead of them becoming init 10). This works a lot better when more than two units are in combat.

LOS: I'm pretty sure that it's units that block LOS, so you shouldn't worry about spending 45 minutes drawing LOS from each individual trooper to each individual target. You draw LOS from the eyes of the model. Area terrain gives cover saves. There's an entire chapter on ruined buildings and how they affect line of sight (like a mini Cities of Death). I honestly don't remember if 6" of terrain blocks sight or not.

Blast weapons: I didn't see anything in the rules about rolling to hit at all, just scatter. Image IPB But honestly, I was on the phone with a guy relating all the stuff to him, and I can't always do two things at once. So it might be there -- I didn't get to give this stuff my complete and full attention.

Running can be done w/in 12" of an enemy. You just can't charge if you run.

More rumors:

After shooting and wounding, you can choose to become pinned. You get a +1 to cover save (or a 6+ if you're in the open). It's the "get down!" rule.

If you are charged while broken, you make another fall back move immediately. If you don't get away (i.e., they can still reach you), you're destroyed. If you do get away, umm, you get away. Image IPB

Gets Hot! is back to the 3rd ed version. So that Ork character doesn't have to worry about rolling 3s on his plasma gun.

There is not a new HTH chart. Sadly, the Avatar still only hits Fire Warriors on a 3+.

Preferred Enemy now allows you to reroll all misses, instead of hitting on a 3+.

Ground vehicles that move at full speed and cross dangerous terrain roll 2D6 for their test. If one "one" is rolled, they're immobilized. If two "ones" are rolled, the vehicle flips over and is considered destroyed. Kinda cool, I think, because it represents what you see in action movies.

Flamers: You now determine wounds for all template weapons firing from a squad before you take saves or remove casualties!!!

Bikes all now get a 3+ cover save for their turbo-boost. So the psy-cannon thing is out the window.

A unit with Scouts that is inside a vehicle confers that ability to the vehicle!!! Image IPB Let the Pathfinders and Possessed Marines rule!

--

Honestly, one thing I noticed is that the new rules should make Dark Reapers turn back into their tank-murdering selves (at least the Exarch). An Exarch with Crack Shot and an Eldar Missile Launcher could deny a skimmer any real protection. No cover save, ka-blam!

Overall, if something remained the same, I didn't mention it. So while I understand the desire for defensive weapons to be something different than they were in 4th...



Okay, I looked at it again. A few updates.

1) Blast weapons don't roll to hit, they just scatter. However, they now operate like template weapons in that any model touched by the blast is hit. None of this "roll 4+ for partial" stuff. A unit firing multiple blast weapons (a SM Dev squad being the example) fires like a multiple barrage unit would in 4th edition. Scatter once, then lay the blasts off of the original template. These two things might make up for the lack of a to-hit roll. Oh, and you don't need to center the hole over someone when you place it before determining scatter.

2) No shooting of defensive weapons if you move full speed.

3) Yes, vehicles can now get up to a 3+ cover save, depending on what they're hiding behind.

4) Still saw nothing on 6" plus of area terrain blocking line of sight. You CAN declare certain types of terrain as LOS blocking -- it just has to be done before the game. You also decide what is difficult, what is dangerous, and what is impassable. Certain things can be difficult for one type of model and not difficult for another. So tank traps might be dangerous terrain for vehicles, but count as clear terrain for infantry. A river might be impassable for infantry, but dangerous for vehicles. You just have to decide before you play. I like this, as it gives more power to the players.

5) No re-roll of wounding against transported infantry no matter how far you moved.

6) Force weapons now just inflict instant death instead of that weird pseudo-instant death.

7) Smoke launchers are a 5+ cover save.

Cool You can still only take one save per guy.

9) Yes, allocate wounds before making saves. This will probably encourage larger squads (goodbye, 6 man las-plas).

10) You can shoot over other squads if you can see over them because of elevation, etc. You can always shoot at vehicles or monstrous creatures over other squads.
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Deunss
Petit Troll
Deunss


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MessageSujet: Re: Rumeurs V5   Rumeurs V5 EmptyMar 22 Jan - 1:22

"The 3up grot seen at UKGD ’07 is also for the starter box."

le "3up" c'est la base à partir de laquelle est lancée la production de la figurine et elle est 3 fois plus grande que le modèle final.
Ce qui nous donne (en gros):"le grot à l'échelle 3 vu au games day anglais de 2007 est aussi pour la boîte de base"

Voilou, voilou, à pleuss les paincos (ouah ça fait trop djeunss!!)
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MessageSujet: Re: Rumeurs V5   Rumeurs V5 Empty

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