L'Antre des Trolls Feuillus
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Valentin
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MessageSujet: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 28 Déc - 12:21

Salut les loulous,

j'espère que tout le monde à passé un joyeux noël, que le père noël a été sympa avec vous et tout ça.

Je viens de voir quelques nouvelles rumeurs sur bell of lost souls qui les tenait lui-même de warseer:
"GW ne semble plus se focaliser sur les tournois mais plutôt sur le fun et la créativité, en effet des rumeurs parlent d'une nouvelle extension appelée "planet strike" qui serait en fait une extension d'apocalypse et qui permettrai de jouer des missions avec un attaquant/défenseur et qui verrai la sortie de drop pods plastiques (transformables en dreadclaws pour le chaos), de valkyries plastique et peut-être même d'un thunderhawk plastique avec de nouvelles troupes de choc plastiques (la valkyrie serait inclue en temps que choix de transport pour le prochain codex de la garde).
Question décors, on parle aussi d'un landing pad, d'un laser de défense et d'un bunker, tous combinables pour créer des fortifications et compatibles avec les décors de "guerres urbaines".
Cette extension sortirai au GD anglais alors que la 5ème édition de 40k serait pour le début de l'été."

Donc comme d'hab', ceux ne sont que des rumeurs...
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pergame
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 28 Déc - 18:37

merci pour ces infos deunss
quand je pense que j'ai failli commander un dreadclaw a forgeworld pour noel...
apparemment il y aurait 1 supplément wh40k par an, ca va nous couter encore bonbon tout ça...
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 28 Déc - 19:25

c'est clair, c'est pas tous les jours facile d'être un FBDM!!
Pour ce qui est des dreadclaws, je commençais à y penser, vu qu'il en existe une formation dans l'imperial armor apocalypse, de plus ils sont très versatiles vu qu'on peut y mettre 10 marines ou 5 termies ou 1 dread, à mon avis ça va piquer!! et les black templar d'un certain troll feuillu n'auront plus le monopole de ce style de déploiement!!
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MessageSujet: rumeurs démons   RUMEURS EmptyJeu 10 Jan - 1:28

Tschuss les potos,
En direct de warseer, la composition du futur codex:démons

Army composition:

Qg

Greater Daemons
Herald (2 for slot)

Elite

Flamers
Flesh hounds (w/special character)
Fiends of Slaanesh
Beast of nurgle

troop

Daemonettes (most powerfull choice)
Bloodletters
Plaguebeares
Pink Horrors (w/special charcter)
furies
nurglings

Light support

Bloodcrushers
Seekers of Slaanesh
Sreamers

Heavy supports

Soulgrinder (modified Defiler)
Daemon Prince (very customizable choice)

There are 3 special Greater Daemons ( one for Nurgle, one For Tzeentch and one Undivided) and 4 Special Herald ( one for God)

Troop abilities:
Daemonettes: fleet and rending
Bloodletters: PW and FC
Plaguebeares: FNP, Posioned Weapons, Slow and Purposeful
Horrors: Shooting one

General rule: All Daemons have Invulnerable save, can be placed in deep strike and have immunities versus Istant death
All codex entries (yes, even the Soulgrinder) are daemons.


Désolé c'est en anglais (la flemme de traduire Very Happy )
C'est toujours des rumeurs donc "pincettes"
P.S.: Je cherche une épaulette de la grappe des berserks de khorne avec le sigle de khorne dessus: un "faciès" stylisé, si quelqu'un peut me dépanner, j'ai de quoi en échange (demandez à bastien et valentintin)
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyJeu 10 Jan - 13:06

bon ben va falloir que je fouille mes tiroirs pour retrouver mes vieux flamers de tzeentch...apparemment dans les options du herald on pourra prendre un palanquin de nurgle (j'ai vu ca dans le white dwarf de ce mois-ci)
finalement tous les vieux demons des codex du chaos précédents vont revenir, c'est sympa pour les "vieux" joueurs...
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MessageSujet: RUMEURS 2   RUMEURS EmptyLun 14 Jan - 16:30

voilà la suite:

Shooting
-There's now a reason to have a BS higher than 5 (can we say 2+/5+?).
-All models friend or foe now block line of sight. Vehicles and Monstrous Creature can be targeted over intervening infantry.
-Area terrain does not block line of sight.
-All blast weapons now scatter.

Vehicles
-Defensive weapons on vehicles are now Str 4 and below.
-Skimmers Moving Fast is now a 5+ cover save. (I have heard this is the new rule for All Obscured Targets)
-Dedicated transports can now carry any unit (subject to normal restrictions, i.e., no Terminators) and are no longer the deathtraps they have been (no entangling, just pinning).
-AP 1 weapons add +1 to the vehicle damage chart instead of doing as they do now.
-Ordinance weapons roll 2d6 and pick the highest on the vehicle damage table.

Miscellaneous
-Independent Character targeting restrictions have been eased.
-There is no IC protection any longer unless he is joined to a unit
-ICs within 2" of a unit automatically join it.
-Dark Eldar are not gone, as they're mentioned in the rules (their jetbikes DO get the 6" assault).
-Frag grenades operate as plasma grenades now.
-Monstrous creatures get move through cover, not a reroll.
-Saving Throws are now made AFTER wound allocation. This means you could still roll all your generic troopers as a group, but will need to roll for each special model (serg, heavy weapons, etc) one by one. Torrent of Fire is gone.

Missions
-The missions are different enough that Troops only counting as scoring isn't as big a deal as it would be today.
-Victory points are calculated differently in "cleanse" style missions (points calculated depending on the FOC slot the dead unit took up).
-Scouts and Infiltrators can now try to outflank the enemy and come on as reserves from a different board edge.
-Deepstrike is the same, but if you can't place all the models, you roll on the "deepstrike mishap" table (50% you're dead, 50% you place yourself anywhere you like).

Overall, the rules look a lot more detailed. Not as detailed as 2nd edition, but now there's a difference between a guy standing on the roof of a building and a guy standing in the basement. Actual line of sight matters a lot more than "pretend" line of sight now.
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MessageSujet: toujours plus   RUMEURS EmptyLun 28 Jan - 1:15

Encore des rumeurs en direct de bell of lost souls, tirées d'un entretien avec jervis jonhson himself, lors d'une convention en irlande:


Liber Apocalypica
April among other things will see the release of Liber Apocalyptica, which deals with different sections of existing armies, then creates Apocalypse Datasheets for them. First up is Chaos with the Emperor's Children Noise Marines. It's going to be a White Dwarf segment. The April edition contains a datasheet for an Emperor's Children Warband, with lots of juicy sonic weapons.

Traitor Legions
There are plans in place to implement the Chaos Legions in 40k. That means codex's for Emperor's Children, World Eaters, Death Guard etc...bear in mind this is pretty long run stuff (2 years +). Chaos legions WILL be getting a full codex. His exact words were "if we're going to do things, we're going to do them right."

Other Codices
Dark Eldar are HIGH on the list guys. Alien hunters isn't on the radar, since the focus is on updating current army lists rather than starting new ones. This means Dark Eldar, Guard and Space Wolf players are going to be happy. Jes Goodwin is already throwing around some concepts for Dark Eldar plastics.

A new Imperial Guard codex is being talked about.

A Space Wolf codex is high on the priority list, and he revealed they're among his favourite chapters, purely because they actually care about the civilians, they're the good guys as he put it.

There's not going to be much in the way of Lost And The Damned as Jervis feels they're covered already and more suited to Apocalypse as it is.

Sorry for you Armoured Company guys, Jervis mentioned when I asked that they'd be ridiculously hard to manage balance wise, but they're throwing around the idea of giving Guard maybe 4 Heavy Support slots. He first said 6 and then when my eyes widened in shock he laughed and shrugged, "Well maybe 4...". He feels Armoured Company are better off in Apocalypse, and he might do a datasheet on them for it, but as far as 40K it doesn't look good.


Thoughts on the CSM Codex
The idea behind the Chaos legions is that he felt that the last book tried to cover every aspect of the Chaos forces, and did it badly. The way he saw Chaos was as this huge amalgamation of different forces serving the Dark Gods, each deserving their own army book.

The current Chaos codex is meant to represent renegade marines, not necessarily the ancient 10,000 year old servants of Chaos. He felt that while splitting up the different aspects of Chaos into their separate sections while at first painful (as shown by the displeasure at the recent codex) will, in the long run, do each component part more justice than a small 20-30 page footnote in an army book.

Basically Jervis sort of apologized for the Chaos codex. He said they regret not letting Chaos guys in on what the big picture was, and he feels they probably should have pushed that angle a little more (hindsight is always 20/20 though...).

Misc. Items
He wants to release a book of scenarios for 40k as he feels most of the complaints from people come from the fact that there are a limited amount of scenarios and mission types, and people can tailor their armies to excel in those limited confines, and as such win more easily. He feels a more varied approach to missions and scenarios might help to balance the game, rather than a more kill things and have more scoring units than your opponent approach.

Jervis revealed (and I can quote him on this) that Cypher is "absolutely NOT a Chaos Space Marine". The way he envisioned Cypher is as an avatar of redemption, that in some sense the fallen Dark Angels are the good guys, as they see their mistakes and learned from it, but the Dark Angels simply can't see past it, and instead decide to kill things to solve the problem. He also said that Cypher is not entirely human (or super human as the case may be) anymore due to the rend in reality that shattered Caliban, casting the fallen angels through space and time. He said there's a mystical aspect to his character. He also explained a lot of where he got the idea from, a Clint Eastwood movie called High Plains Drifter was his main inspiration.

Also Void Dragon fans don't hold your breath. I asked him if we're going to learn any more about it and it was the only question I asked to which he replied he has no idea.



En gros jervis à compris que le dernier codex chaos n'a pas franchement plu et que gw devrait sortir un (des?) codex pour les légions affiliées à un dieu majeur.
Les prochains codex (en priorité) devraient être eldars noirs, gi, space wolves (je sais pas dans quel ordre)
Un bouquin devrait sortir pour permettre de créer des datasheets pour apo, avec comme exemple celle des emperor's children qui serait dans le white d'avril.(il est content le nono!!)
Un bouquin de scenarii serait aussi dans les cartons.
Réapparition de cypher, qui n'est pas un smc mais une sorte de messie, les dark angels actuels étant dans l'erreur (pour ceux qui ont lu le roman)

Voilà, comme d'hab': pincettes!!
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyLun 28 Jan - 1:54

merci beaucoup Deunss pour toutes les rumeurs dont tu nous abreuvent...

merci aussi de prendre le temps de les traduire en anglais... pour qu'elle nous apparaissent encore plus mystérieuses lol!

Sinon,... pour les légions, ça veux direun bouquin pour les 4 légions ou un bouquin par légions ?

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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 25 Avr - 23:11

Nouvelles rumeurs v5 en direct de BoLS (pour les anglophones)



Hi folks, another day, another dollar Smile Look what tidbits fell into our little news-hungry hands for you guys to enjoy...

Cover:
All cover is 4+
If you shooting through more than 2" of cover, then your target gets a cover save.
If there is a dispute about the majority being in or out of cover, thats when the cover save with the -1 comes in.
UPDATE: This 4+ cover save applies if you draw LoS through any other unit (friend of foe) other than your target. Normal terrain still has a standarized chart for things from hedges up to bunkers similar to 4th edition.

Line of Sight:
There are no height levels, all terrain is true LoS (even jungles and woods). They will need to be modeled appropriately if they are to block LoS.

Blast Weapons:
Blast weapons don't roll to hit, but always scatter D6" minus the BS of the firer. ~Yikes, watch out for Dark Reaper Exarchs!
All models under a blast template (including partials) are automatically hit.
UPDATE: The scatter distance is 2d6" minus BS, but if a "Hit" is rolled on the scatter-die it lands on target.

Skimmers:
Skimmers only get cover saves if they move over 12".
UPDATE: Skimmers do get their cover save if moving at Cruising speed or All-Out.

Missions:
Scoring units must be BOTH Troops and Infantry (it is unknown if jump infantry count towards this). In any case it would appear that a pure Ravenwing army might have a hard time unless they draw a VP mission.
Killpoints are apparently out, being replaced by the standard VPs in certain missions.
UPDATE: Killpoints are still in, in a limited fashion for one mission variant. You now score a single killpoint for each unit killed regardless of its FOC category.

Perils of the Warp:
Perils now causes an automatic wound, but invulnerable saves are allowed.
UPDATE: You must reroll the invulnerable save if it passed the first time, so perils is still dangerous.

Monstrous Creatures:
Monstrous creatures now have the Move Through Cover USR instead of re-rolling the difficult terrain dice.
Monstrous creatures may only fire one weapon per turn.
UPDATE: The jury is still out for Monstrous Creatures firing. There are conflicting reports of their firing ability (either 1 weapon or all weapons)...


[quote]coucou
il parait que dans la future boite wh40k de la future 5e édition on peut trouver sur les grappes SM de quoi faire des space marines pré-hérésy...

En effet j'ai lu la même info (qui n'est quand même qu'une rumeur mais une de très bon goût!!)

à pleuss
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyDim 27 Avr - 0:46

Merci Deunss.

Le fait de supprimer les partiels est pour moi une bonne idée. Je trouve que les explosions actuelles sont minimiser par rapport à la "réalité" Ex : lance grenade et basilisk.

Quand aux perils du warp que l'on peut sauvegarder avec une invu.... je dit miam. cyclops (magnus qui est content)

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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 2 Mai - 2:05

Encore et encore, cette fois-ci en direct de daka-daka, relié à BoLS:

I don't have an exact timeline on these, but it should be soon.

GAW 35-31 40k CSM Chaos Space Marines $8.00
GAW 35-32 40k EL Guardians $8.00
GAW 35-33 40K IG Cadians $8.00
GAW 40-02-N 40K Rulebook 5th Ed Hardback $50.00
GAW 40-07 40K Apocalypse Vol II $25.00
GAW 43-99 40K CSM Renegade Strike Force $240.00
GAW 48-99 40K SM Strike Force $200.00
GAW 49-99 40K NC Warrior Phalanx $200.00
GAW 51-99 40K TY Assault Brood $180.00
GAW 64-06 TR Citadel Battlemat $30.00
GAW 65-06 40K Template Set $6.00
GAW 65-29 40K Counter Set $15.00


Comme toujours: rumeurs, pincettes
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 3 Mai - 0:00

Vu le prix des premiere boite, il y a combien de mec dedans ? 4 ?

par contre Apo II, ça me tarde...

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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 3 Mai - 1:06

il n'y aura pas 4 mecs par boîtes, par contre il semblerait que ce soit des figurines "clipsables" comme dans la boîte Maccragge.
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 3 Mai - 13:19

Ouais mais à ce prix là t'aurais pas une escouade entière... il vont faire comme à battle c'était des boite de découverte : 5 squelettes ou 4 guerriers du Chaos etc.

http://fr.games-workshop.com/storefront/store.fr?do=Individual&code=99120207008&orignav=13

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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyJeu 8 Mai - 19:42

Attention, ça va piquer!! ( toujours en direct de bell of losts souls)


RUMORS: Apocalypse - Reload


Hi all,

Here's the latest we've heard regarding this July's release of the 2nd Apocalypse book: Apocalypse-Reload.



88-pages
Contains 50 new Apocalypse Datasheets (unknown if this includes the current ones online)
New army-specific Strategic Assets
A monumental battle report "that has to seen to be believed"

As part of this rollout, several of the larger Apocalypse boxed sets (like the Battle Company, Tank Company, etc...) are supposedly being re-released, as well a a load of new boxed sets for the included Datasheets.

à pleuss
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyJeu 8 Mai - 20:40

Chtite traduction pour les anglophobe :

Citation :
"salut tout le monde,
En juillet la 2ème édition d'apocalypse (qui complète la 1ère, qui la remplace pas). Nouveau bouquin : apocalypse reload ( je pense pas que ce sera traduit ou alors ce sera un autre mot)

*88 pages (facile ça)
*50 nouvelles unités légendaires (fiches d'unités apocalypse). On ne sais pas si cela comprend celles qui ont été mises sur le site de GW.
*Nouveaux atouts stratégiques
*Un rapport de bataille MONUMENTAL que t'as jamais vu de ta vie et qui te donne envie de faire toutes les armées et que tu va mimer les combats seul devant ta glace dans la salle de bain en faisant des bruits bizarres. (si si il y a écrit tout ça.)

Les Boite de bataillon apocalyspe (fer de lance blindée, poing de l'empereur, 3 devilfish etc.) seront réédité (supposition) plus des boites pour les nouvelles unités légendaires.

a+ (ça c'est de la traduction de Grunt Mr.Red )"


Bastien

Ps: la prochaine tradu, c'est Val qui s'y colle quand même. feignasse !
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyVen 9 Mai - 2:06

Tout est dans ma tete Razz Rho, l'anglais et moi, sa fais encore trop. J'essaierais si j'ai le temps mais je promet rien Wink
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 10 Mai - 0:13

Et une spéciale: on a un poto chez les gros!!
Taffe, jeune, taffe!!


RUMORS: 40k FAQS Coming Soon





news brought to the community by warseer's Fred_Scuttle

Hi all, latest rumors say that GW will be updating their FAQs soon. Here is the schedule listed:

Eldar
5/15/2008
New

CSM
5/15/2008
New

Orks
5/29/2008
New

Dark Angels
5/29/2008
New

Black Templars
7/12/2008
Refresh

Marines
7/12/2008
Refresh

Tau
7/12/2008
Refresh

Necrons
7/12/2008
Refresh

Guard
7/12/2008
Refresh

Nids
7/12/2008
Refresh

Blood Angels
7/12/2008
Refresh

Wolves
7/12/2008
Refresh

Dark Eldar
7/12/2008
Refresh

Witch Hunters
7/12/2008
Refresh

Daemon Hunters
7/12/2008
Refresh

Daemons
7/28/2008
New

~While some of these are starting early, I'm betting this is the master update to bring all the cidices in line with the new 5th edition, similar to what happened right after the release of the 4th Ed. book.


si c'est trop dur bouffe un de ces hot-dogs de merde qu'on voit dans les films avec toutes les options!!

à pleuss les kikinous.
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Valentin
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 10 Mai - 4:36

Citation :
Rumeurs : FAQ 40k bientot

Nouveaux apports a la communaute par warseer's Fred_Scuttle

Hi tous, les dernieres rumeurs disent que GW sortirait des mises a jour prochainement. Voici la liste :

(Je traduis pas sa, si vous comprenez po, c'est que vous etes mal bare Razz Juste le mois est avant le jour)

Eldar
5/15/2008
New

CSM
5/15/2008
New

Orks
5/29/2008
New

Dark Angels
5/29/2008
New

Black Templars
7/12/2008
Refresh

Marines
7/12/2008
Refresh

Tau
7/12/2008
Refresh

Necrons
7/12/2008
Refresh

Guard
7/12/2008
Refresh

Nids
7/12/2008
Refresh

Blood Angels
7/12/2008
Refresh

Wolves
7/12/2008
Refresh

Dark Eldar
7/12/2008
Refresh

Witch Hunters
7/12/2008
Refresh

Daemon Hunters
7/12/2008
Refresh

Daemons
7/28/2008
New

Tandis que certaines d'entre elles sortent bientot, je vous pari que c'est pour etre en accord avec la 5eme et nouvelle edition, comme il l'avait fais lors de la sortie de la 4eme.

Comme vous le remarquerez, la traduc par en couille a la fin, mais en gros, sa veut dire sa Wink Je suis comme les americains, je fais le travail en GROS, et celui qui est pas content, il prend un coup de gun dans la tronche Laughing
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Bastien
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptySam 10 Mai - 10:23

Moi ton coup de gun je l'arrete avec mon invu a 4+ et je suis pas content !

1) vive google traduction ! "Tandis que certaines" lol! n'importe quoi.
2)"Eldar 5/15/2008 New" ,.... moi je dits vanne la traduction. "new, refresh" c'est pour lse Squigs ?
3) Et Deunss c'est quoi ce truc de débutant que tu lui a filer ?

Je dits non non et non ! Val est partie au States sous couvert d'un programme éducatif, mais c'est pour nous en faite. Son école de commerce est une société écran du Groupe International Trolls Feuillus and Brothers Associated. Nous lui avons arrangé ce stage au State pour qu'il puisse nous traduire les impérial armour à son retour.

Donc merci de lui donner un peu de difficulé.

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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyMar 20 Mai - 16:57

encore des rumeurs sur le futur codex SM, assez sûres apparemment vu qu'elles seraient tirées d'un exemplaire imprimé, ça vient, encore, de BoLS:

OK people, the dex is back from the printers and it's a real peach! Base rules written Jervis, trimmings written by Matthew Hoggard I think his name is.

The info bellow is 100% taken from a final print new SM dex.

Codex
144 pages. (twice he size of the necron dex)
Written by Jervis + Matt
Cover art of Ultramarines
Section for each of the Chapters of Legend (like Eldar Craftworlds in C:Eldar) but without any in-game rules.

General Marine Rules
Combat Squads works as codex Dark angels. 1 Heavy 1 special.
New marine rule, based on Ld, called Comabt tactics.
New Drop pod rule.
Traits dissapear.
Free frag grenades, krak grenades and bolt pistols.

Unit Rules
new techmarine rules has a new option in the form of the thunderfire
Master of the forge, has a conversion beamer.
new land raider variant, called the Redeemer with Str 6 AP3 flamer sponsons and twin linked assault cannon. Sallies like this and the colour section has one in sallies colours.
3 Dread variants. Again sallies seem to favour the new Ironclad Dread which is like a heavy assault/breaching dread. (AV13)
New Veteran rules - Tactical Vets (special ammo like death watch.), and Assault vets (can have jump packs and an assaulted array of nasty CC weapons) can deep strike and assault in the same turn.
Scout bikers will remain.
No two special weapons even for Sallies .
5 man terminator squads 1 heavy.
Commander in terminator armour on a bike or has a jump pack has no bearing on army selection. However special characters do.
Rites of battle is gone. But marine captain get Halos

Special Characters
11 specials which add chapter traits to your army, Calgar, Tigirius, Lysander, Shrike, Kronos, Sicarius, Kantor, Tu'Shan (WTF really hard guy probably the best SM charater in the game but at 200+ points...), Cassius, White Scar guy and scout character, all will have models.

Other Stuff
Drop pod kit looks similar to the forgworld kit but is hollow with seats around the edges and a control table in the middle. Storm bolter come down from the ceiling of the pod when deployed.
Drop pod kit priced about the same as rhino's (£18)
Codex release date is October
Plastic LR redeemer/crusader
Plastic Scout bikers, imaging scouts on scrambler bikes!
Retooled Plastic Land speeder + another new varient which works with scout squads call land speeder storm.
Scouts have helfire heavy bolter rouns but are WS and BS 3 and are still troops
Thunderfire a thuddgun/molemortar cross.
New metal range (I think more metal vets!..... again.... mmmm jump packs!)
New Sicarus now has hair and a beard! *shrugs* go figure!
Razor back has may weapon option, twin heavy bolter, Heavy Flamers, Assault Cannons, Multimelta, Lascannon, and Lascon and twin plasma guns.
New HQ units.

Marines are now what you may call pretty hard!

HQ

Specials
Captain
Master of the forge
Librarians
Chaplains

ELITES

Terminators
Vanguard Vets (tact vets)
??? Vets (assault vets)
Dreadnough
Venerable Dreadnought
Iornclad Dreadnought
Techmarines - Thunderfire

TROOPS

Tactical Marines
Scouts

TRANSPORTS

Rhino
Razorback
Drop Pod
Land Speeder Strom (Scouts only)

ASSAULT

Assault Marines
Bikes
Scout Biks
Attack Bikes
Landspeeder

HEAVY SUPPORT

Preadator
Devastators
Vindicator
Wirlwind
Land Raider
Land Raider Crusader
Land Raider Redeemer"


à pleuss
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyMar 20 Mai - 19:48

Merki Denis pour les infos. Sa m'a l'air d'etre assez fin encore comme liste. Le Land Speeder Storm, sa ressemblerait pas a ce que tu es en train de faire pour tes gardes Bastien, je suis curieux de voir ce que c'est en tout cas.

Bon j'avouerais que j'ai la flemme de faire la traduc, mais jvais essaye de relever les points essentiels :

- Comme les SMC, les marines auront pisto, bolter et la collection de grenades
- Un nouveau techmarine avec "thuderfire" (sais po ce c'est)
- Maitre des forges
- Variante d'un Land Raider, avec mega lance flamme (comme Helllound) et 2 canons d'assaut jumeles
- Nouveau Dread, si j'ai bien compris il est plus blinde et est fait pour l'assaut.
- Nouvelles regles de veterans : soit veterans avec munitions spe (comme la death watch), soit veteran pouvant rriver en FeP et charger lors du même tour.
- Retour des motos scouts (youhou curieux de voir ce que sa va donner)
- Les "Commander" en armure termi, moto ou assaut n'influencent pas la composition d'armée.
- Plus de rites de bataille mais le capitaine a le halo.
- 11 perso speciaux Bad/ dont mister Tu'Shan qui apparement est le plus fort des spaces. Ils auront tous des figs.

- Confirmation du kit plastoc du Drop Pod (prix d'un Rhino) :

RUMEURS Attach10

- Sortie en Octobre
-Nouveau Sicarus, bizarre sa. Il aurait laisse pousse la barbe et les cheveux, un bon metalleux Razz
- Le razorbak a beaucoup plus d'option au niveau de ses armes.


Merki Deunss pour les infos et la photos Wink Et corrige ce qui ne va pas des traducs, je suis toujours une bille Very Happy


Dernière édition par Valentin le Mer 21 Mai - 3:27, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyMer 21 Mai - 1:03

Valentin a écrit:
- Comme les SMC, les marines auront pisto, arme de CaC, bolter et la collection de grenades

- Nouvelles regles de veterans : soit veterans avec munitions spe (comme la death watch), soit veteran d'assaut avec reacteurs

- Jsuis pas sur de sa, reprenez moi donc : les "Commander" en armure termi, moto ou assaut ne compte pas dans la limite des choix QG (sa me parait gros, donc verif derriere moi Wink)

1/ non les sm n'auront pas l'arme de càc, c'est réservé au chaos (avec la perte des compétences de vèt.)

2/les vétérans d'assaut pourront FeP et charger dans le même tour.

3/les commandants en armure termi, en moto ou avec réacteurs n'influeront pas sur la composition de l'armée (contrairement aux DA)

Tu discute avec des gens chez les gros? what the fuck with your english young motherfucker?Do only understand things like: "may the force be with you young skywalker" or did you learn something new that could help us for the translation of the news/rumors of this fuckin' post? Wink

à pleuss.
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyMer 21 Mai - 3:28

Mince c'est pas ce que j'ai mis Rolling Eyes

Non, bon. J'ai réédité le poste pour éviter les confusions et les fausses rumeurs Wink
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS EmptyMer 21 Mai - 9:25

Oh My God ! What's That Fucking (OMGWTF pour ceux qui connaissent) newbie ?

I must send this topic to your parents to show them how you are a really big shite and why they spent money for nothing.

What do you say in states ? "Yeah yeah, I'm from country of love : France."


Bastou (very desapointed) tongue
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MessageSujet: Re: RUMEURS   RUMEURS Empty

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