L'Antre des Trolls Feuillus
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 Rumeurs dex Chaos

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mordreck
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mordreck
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MessageSujet: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyJeu 21 Juin - 18:16

bon, je vais le faire en 3 posts: le 1er en français

je rappelle que c'est une compilation et non officiel par la meme occasion

QG
*Prince Démon ( 110 points: F6, E5, 4PV, 4A et Rune) peut être volant mais pas la vitesse démoniaque, ne peut plus subir une mort instantannée, peut etre marqué, peut avoir des pouvoirs psychiques.
*Seigneur du Chaos; Aura démoniaque de base, peut etre marqué, pas accès aux pouvoirs spy, pas limité 0-1.
*Sorcier du Chaos; arme de force de base, peut etre marqué, un sort spécifique à chaque dieu (excepté Khorne) et plusieurs sorts génériques disponibles, nouveau pouvoir nommé 'warp time' qui permet de relancer les jets pour toucher et pour blesser au CàC, la pourriture de Nurgle fonctionne comme les Bourdon pandémique, les bolts du changement sont PA1.
*Démon majeur générique:
- N'occupe pas un choix QG.
- Ne vole pas.
- Ne peut PAS être marqué.



Elites

*Space Marines Possédés (nouveau modèles en prévision); Compétences tirées au hasard (1:Rien ; 2:Charge Féroce ; 3:Course ; 4:Armes Perforantes ; 5:Insensibles à la douleur ; 6:Armes énergétiques).
*Dreadnoughts; garde la frénésie, possibilitée d'avoir 2 armes de CàC.
*Veterans; seule unité qui peut s'infiltrer, peuvent avoir une marque, nombreuses options dispo.
*Terminators – Peuvent avoir une marque (nouveau kit plastique), les points seront équivalents aux termis impériaux, un seul autocanon faucheur, peuvent tous etre promus aspirant champions (10pts) : +1A, escouade de 3 ou +.


Troupes – All troops come with bolter, bolt pistol CC weapon and grenades as standard.
*Chaos Marines
- Peut etre marqué.
- Taille minimum de l'escouade pour avoir accès à certains equipements.
- Aspirant champion limité au armes de base (Gantelet, épée energétique, pistolet plasma).
– Peuvent avoir une marque.
*Cultes Marines:
*Khorne Bezerkers (possible 21pts/fig)
- Ont +1A, mais aussi CC5 et charge furieuse.
- Il n'y a plus de haches tronçonneuses, ni de folie sanguinaire.
*Marines de la peste
- Ont +1E, mais aussi grenades buboniques et insensible à la douleur
*Noise Marines
- Ont +1I et accès aux armes soniques.
- Sirènes de mort PA3.
- Le blastmaster à puissance maximum tire un petit missile anti-char (petit gabarit F8 PA3).
*Thousand Sons (possible 23 ou 25pts/fig)
- Lents et méthodiques sur 1 dé.
- Bolters PA3 (bolts inferno).
- Sauvegarde Invulnérable à 4+.
- Seulement 1PV.
- Le sergent sorcier (dans les +50 points) à 2 pouvoirs psychiques, arme de force mais pas de gantelet énergetique, et permet de lancer 2 dés pour la règle "lents et méthodiques".
*Démons génériques
- N'occupent pas de choix troupe.
- Ne peut pas etre marqué.


Attaques Rapide

*Raptors – Peuvent avoir une marque (nouveau champion en conception) plus restreint à 0-1, n'ont plus le harcèlement, coût revu à la baisse.
*Motos– Peuvent avoir une marque.
*Chaos Spawn.


Soutiens

*Obliterators – Peuvent pas avoir de marque , F et E reduits à 4, plus restreint à 0-1, armement restreint.
*Defiler – Perd l'option indirect, CC3, Peut echanger des armes de tirs pour les armes de CàC pour avoir jusqu'à 6A, pourrait avoir la règle "course" (Probablement en amélioration)..
*Vindicator (Nouveau modèle plastique).
*Havocs, Peuvent avoir une marque.
*Predators
*Land Raider

Rumeurs diverses:

*La plupart des troupes sont avec un bolter, pistolet bolter, arme de CàC, et genades à frag et anti-char de base.
*L'arme lourde ne peut être prise que dans une unité de 10 (cad comme chez les DA).
*Les aspirants-champion d'unité n'ont accès qu'à l'arme énergétique, le gantelet et le pistolet-plasma. Point barre et retour à la ligne.
*Pas de nombre sacré.
*Les regles d'invocation restent plus ou moins les mêmes.
*Le codex suit le schéma des derniers DA/Eldar.
*Pas de règles spéciales pour légion spécifique.
*Pas de livre du Chaos inclu dans le codex.
*La marque de Tzeentch ne permet plus de réussir automatiquement le test psy, mais permet d'avoir deux pouvoirs. On n'utilise toujours qu'un pouvoir par tour.
*Demons (majeurs/mineurs) ont des caracs générique (seront dévellopées dans un Demon/LatD codex).
*Nouvelles unités– Chaos Spawn (1-3 cannot be split).
*Les montures démoniauqes existent, mais donnent simplement des bonus au profil. Un juggernaught de Khorne donne au perso +1F et +1A, mais occupe deux place dans un Land Raider. Il y a aussi les disques de Tzeentch, des montures de slaanesh, et des palanquins de Nurgle.
*Il n'y a plus de compétences de vétérans achetables.
*Pas de basilisk dans le codex.
*Arsenal très restreint– Plus de dons démoniaque, toutes les options sont données dans les descritpions d'unité.
*Armes Demon standardisées – arme énergétique à 1D6 attaques (si vous faites un 1 vous subissez une blessure), peut être upgradé avec des pouvoirs specifique en options i.e. Khorne donne 2D6 attaques.
*Les unités peuvent êtrent marqués à un dieu du Chaos sous forme d'une icone , les marques font – Khorne (+1A), Nurgle (+1E), Slaanesh (+1I), Tzeentch (+1 à la save invu (max 2+) s'il y en a une ou donne basiquement une 5+ invu).
*Plus aucune arme de la peste (poignard/épée).
* Le Palanquin de Nurgle donne +1A & +1PV.
* Le Juggernaut de Khorne donne +1A & +1F.
*Recut CSM sprue.
*Persos spéciaux– Ils restent tous et arrive Huron Blackheart (modèle visible déjà) Ahriman a tous les pouvoirs psy du chaos et une arme de force.
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyJeu 21 Juin - 18:17

Ensuite Les dates potentielles de sorties (en australie, mais y a pas de raisons que ça soit super décalé pour nous..)

*Wk 5- Release Day 29th August.
- Chaos Space Marine Preview Army Set- Single Print Run (1 month) Army set with army book A$338 NZ$393 P.

(After box with books are sold out- the box by itself remains in range as a CSM Megaforce A$300 NZ$350.)


AUGUST 2007 addendum

*40K Army Set Contents:

Chaos Space Marine Preview Army Set. A$338 NZ$393 (Single Print,1 mth). After initial launch reverts to Chaos Space Marines Megaforce without Army Book, (A$300 NZ$350), remains in range.

- Chaos Space Marine Army Book.

- Chaos Terminator Lord/Sorcerer x1.

- Chaos Terminators x5.

- Chaos Space Marines x15.

- Possessed Chaos Space Marines x5.

- Chaos Spawn x2.

- Chaos Space Marine Defiler x1.

- Khorne Berzerkers x12.


SEPTEMBER 2007


*Wk 3- Release Day 19th September.
- Chaos Space Marine Codex- 104pp Codex A$38 NZ$43.

- Chaos Space Marines- 10 fig box set A$50 NZ$55 P.

- Chaos Space Marine Battleforce- Boxed set A$150 NZ$170 P.

- Chaos Terminator Lord- 1 fig boxed set A$30 NZ$35 P.

- Chaos Space Marine Terminators- 5 fig boxed set A$65 NZ$75 P.

*Wk 4- Release Day 26th September.
- Chaos Space Marine Attack Squad- 5 fig boxed set A$30 NZ$35 P.

- Huron Blackheart- 1 fig blister (F) A$28 NZ$32.

- Khorne Lord- 1 fig blister (E) A$22 NZ$25.

- Possessed Chaos Space Marines- 5 fig boxed set A$40 NZ$45 P.


SEPTEMBER 2007 addendum


*40K Battleforce Contents:

Chaos Space Marine Battleforce. A$150 NZ$170 ((Remains in Range.)

- 15x Chaos Space Marines.

- 5x Possessed Chaos Space Marines.

- 8x Khorne Berserkers.

- 1x Chaos Space Marine Rhino.
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyJeu 21 Juin - 18:19

et enfin:

HQ:

- Chaos Lord (no limit in number, you can have 0, 1 or 2)

Wargear:
- CCW + BP
- daemonic Aura (5+ invulnarable)
Options:
- can exchange the CCW+BP for xx Points with a Daemonic Weapon (+D6 attacks, twohanded power-weapon)
........- when you roll a 1 for the additional attacks, you lose one wound and the lord cant attack (also counts for shooting)
........- unmarked Bonus: +1S
........- Khorne-Bonus: +2D6 instead of +1D6
........- Slaanesh-Bonus: Autokill
........- Tzeentch-Bonus: can also shoot
........- Nurgle-Bonus: wounds on 4+ or better
- can replace the CCW with one of the following weapons:
........- Power-Fist
........- Chain-Fist (with Terminator armour only)
........- Power-Weapon
........- Lightning Claw
- can replace the BP with one of the following weapons:
........- Combibolter
........- Bolter-Melta
- can replace the CCW & BP with one of the following weapons:
........- pair of Lightning Claws
- Terminator armour (--> no bike, wings or steed)
- Bike
- steed
........- palanquin of nurgle (+1A, +1W) - counts as 2 in LR
........- Juggernaut of Khorne (+1S, +1A) - counts as 2 in LR
........- disc of Tzeentch (Wings)
........- steed of Slaanesh (cavalry)
- an icon of the gods
- Wings
- personal Icon
Special Rules:
- independent Character
- fearless

- Daemon Prince (*** Pts) (no limit in number, you can have 0, 1 or 2)

Wargear :
- one CCW
- daemonic Aura (5+ invulnarable)
Options:
- Wings for xx Pts
- one chaos icon for xx Pts
- several PSI-powers
- personal icon
Special Rules:
- monstr. Creature
- immune to instant death
- fearless

- Chaos Sorcerer (no limit in number, you can have 0, 1 or 2)

Wargear :
- Forceweapon
- daemonic Aura (5+ Invulnerable)
- PSI-powers:
........- Blitz des Tzeentch (S8, DS1)
........- Slaanesh: Lash of Submission
........- Fäulnis des Nurgle (12", trifft jedes Modell des Trupps auf 4+, S3, SVs erlaubt)
........- Strahl des Verderbens (S4, DS3)
........- Warp Time (lässt alle Treffer- und VeSvundungswürfe im NK wiederholen)
Options:
- Terminator armour (--> no bike, wings or steed)
- Bike
- Wings
- steed (see chaos lord)
- one chaos icon
- personal icon
Special Rules:
- UCM
- fearless

- Greater Daemon (takes no HQ-Slot, RIDICULOUS CHEAP!)

Wargear :
- unknown
Options:
- no options
Special Rules:
- Summoning (see completely below)
- monstr. creature
- fearless

ELITE:

- Chaos Rhino, xx Pts (transport)
Wargear :
- Smoke launcher
- Search light
Options:
- extra armour (xx Pts)
- daemonic possession
- Combibolter
........- can be upgraded to a Bolter-Melter or Bolter-Flamer
Special Rules:
- repair

- Possessed
Wargear :
- claws (2 CCW)
- daem. strength (= S5)
- daem. Aura (5+ invulnerable)
Options:
- one chaos icon
- Champion
- Chaos Rhino
Special Rules:
- throw D6 for special abilities (after deployment):
1: Scouts
2: Furious Charge
3: Fleet of foot
4: rending
5: feel no pain
6: Power weapons

- Chosen
Wargear:
- BP + CCW, or Bolter + CCW
- frag and crack grenades
Options:
- an immense amount of options (different CC and ballistic weapons - max. 1 heavy weapon)
- one chaos icon
- Champion
- Chaos Rhino
- Chaos Land Raider
Special Rules:
- infiltrate

- Terminators (squad of 3 to 10 - under xx Pts)
Wargear:
- Combibolter and power weapon
Options:
- one chaos icon
- each Terminator can be upgraded to a Champion for 10 Pts (--> +1A, nothing else)
- one single terminator can replace his combibolter with a RAC or a heavy flamer
- if the squad consists of 10 members, another terminator can replace his combibolter with a RAC or a heavy flamer
- each terminator can replace his combibolter with one of the following weapons:
........- Bolter-Melter
........- Bolter-Flammer
- each terminator can replace his power weapon with one of the following weapons:
........- powerfist
........- chainfist
- Chaos Land Raider
Special Rules:
- can always deep strike, also when the mission doesn’t explicitly allow it

- Dreadnought (unchanged to the actual one)
Wargear:
- Cybot-CCW with Combibolter
Options:
- second Cybot-CCW
- heavy weapon (MM, PC, synch. LK, synch. AC, synch. HB)
Special Rules:
- Fire frenzy (slightly changed)


TROOPS:

- Chaos Space Marines
Wargear:
- BP + CCW + Bolter (yes, all 3 weapons --> +1A in CC and all other benefits)
- frag and krak grenades
Options:
- one single CSM can replace his weapons with one of the following weapons:
........- melter
........- plasma gun
........- flamer
- if the squad consists of 10 or more members, another CSM can replace his weapons with the following weapon:
........- melter
........- plasma gun
........- flamer
........- heavy bolter
........- autocannon
........- rocket launcher
........- lascannon
- one chaos icon
- Champion
- the champion can replace his CCW with one of the following weapons:
........- power weapon
........- power fist
- Chaos Rhino
Special Rules:
- unknown

- Khorne Berzerkers
Wargear:
- BP + CCW
- frag and krak grenades
Options:
- 2 Berzerkers can replace their BP with a plasma pistol
- Champion
- Chaos Rhino
Special Rules:
- fearless
- WS5
- furious charge
- +1A

- Plague Marines
Wargear:
- BP + CCW or Bolter + CCW
- blight grenades (when being attacked the attacker doesn’t gain +1A)
Options:
- two Plague Marines can replace their weapons with the following weapon:
........- melter
........- plasma gun
........- flamer
- Champion
- Chaos Rhino
Special Rules:
- fearless
- +1T
- feel no pain

- Noise Marines
Wargear:
- BP + CCW oder Bolter + CCW
- frag and krak grenades
Options:
- each Noise Marine can replace his BP or Bolter with a Sonicblaster
..........Sonicblaster: unchanged (probably about x pts)
- if the squad consists of 6 members, one single Noise Marine can replace his weapons with a Blastmaster (48", S8, AP3, Explosive (2,5" blast template))
- Champion
..........the champion may get a Doom Siren (S4, flammer, AP3)
- Chaos Rhino
Special Rules:
- fearless
- I5

- Thousand Sons
Wargear:
- Bolter with inferno Bolts (S4, AP3)
- one Sorcerer with force weapon
...- MUST take at least one PSI-Power (see HQ-entry)
Options:
- Chaos Rhino
Special Rules:
- fearless
- slow and purposeful with only one dice(if accompanied by a sorcerer take a second dice)
- 4+ invulnerable

- lesser daemons (xx Pts, don’t take a troops-slot)

Wargear:
- Claws
Options:
- no options
Special Rules:
- summoning (see completely below)
- 5+ invulnerable


FAST ATTACK:

- RaptorS
Wargear:
- BP + CCW or Bolter + CCW
- frag and krak grenades
Options:
- several special weapons
- one chaos icon
- Champion
Special Rules:
- wings
- deep strike

- Bikes:
Wargear:
- bike
- BP + CCW or Bolter + CCW
- frag and krak grenades
Options:
- several special weapons
- one chaos icon
- Champion
...(icon of nurgle is the most expensive one and allows T4(6) bikers)
- Champion
Special Rules:
- turbo booster

- Chaos Spawn (squad of 1 to 3, about xx Pts)

Wargear:
- Claws
Options:
- no options
Special Rules:
- cavalry
- slow and purposeful


HEAVY SUPPORT:

- Chaos Havocs
Wargear:
- BP + CCW oder Bolter + CCW
- frag and krak grenades
Options:
- several special and heavy weapons
- one chaos icon
- Champion
- Chaos Rhino
Special Rules:
- no special rule

- Obliterator Cult (same as before Pts)

Wargear:
- Obliterator weapons (only energy based weapons, no projectile weapons; new: Multimelter & plasma cannon)
Options:
- no options
Special Rules:
- fearless
- slow and purposeful
- 5+ invulnerable

- Predator
Wargear:
- Autocannon
Options:
- replace AC with LK in the turret
- HB or LC in side sponsons
- extra armour
- daemonic possession (more expensive than now, see below)
Special Rules:
- no special rules

- Vindicator
Wargear:
- demolisher cannon (S10, AP2, 24")
Options:
- dozer blade
- extra armour
- daemonic possession (more expensive than now, see below)
Special Rules:
- no special rules

- Chaos Defiler
Wargear:
- Battle cannon
- RAC (secondary)
- heavy flamer
- daemonic possession (see below)
Options:
- can replace both secondary weapons with 2 CCWs (--> +2A)
Special Rules:
- Cybot Close Combat Weapons
- fleet of foot
- (with the additional 2 CCWa the defiler has 6 attacks while assaulting)

Chaos Land Raider (cheaper than now)
Wargear:
- synch. LS in the side sponsons, HBer
Options:
- extra armour
- daemonic possession (more expensive than now, see below)
Special Rules:
- Assault ramp


Special characters:

- Abaddon
Wargear:
- Daemonic Sword Drachnynen
- Lightning claw
Special Rules:
- Drachnyen is a daemon weapon, but doubles also the strength
- Abaddon may reroll all missed rolls to hit and to wound
- T4(5)
- I5
- +1A
- 4+ Invulnerable
- immune to instant death

- Ahriman
Wargear:
- Force weapon
- several PSI-Powers
Special Rules:
- may use all 3 PSI-Powers each turn (including his force weapon)

- Huron Blackheart
Wargear:
- Powerfist with integrated heavy flamer
- Hamadyra (provides PSI-power "Warp Time")
Special Rules:
- Warp Time: allows to reroll all missed rolls to hit and to wound in CC

- Typhus
Wargear:
- Manreaper
- PSI-Power “Nurgles Rot” (works like the actual pandemic staff)
Special Rules:
- manreaper: daemonic weapon, but works additionally as a force weapon

- Kharn
Wargear:
- gorechild (always hits on 2+ in CC, 2D6 for armour penetration)
Special Rules:
- immune to all PSI-Attacks
- furious charge

- Lucius
Wargear:
- unknown
Special Rules:
- unknown

- Fabius Bile
Wargear:
- Xyclos Needler (CCW, wounds always on 2+)
Special Rules:
- can mutate CSM

Icons:
If a squad or a character get an icon, the following bonus is gained:

Chaos glory: reroll all missed Ld-tests
Khorne: +1A
Nurgle: +1T (T4 becomes T4(5) etc.)
Slaanesh: +1I
Tzeentch: 5+ invulnerable (or if invulnerable already exists, add +1 to it - so a 5+ invulnerable becomes a 4+ invulnerable)


MISCELLANEOUS:

- Summoning lesser deamons (troops)
For deamons each icon works like a teleport homer. Daemons may attack after summoning but may not move.

- Summoning greater deamons (HQ-choice)
When the deamon is available, replace an aspiring champion with it. If there is no aspiring champion, the deamon is lost. Daemons may attack after summoning but may not move.

- Daemonic Possession (
A Tank equipped with this ignores all “crew shaken” and “stunned” results. If it does so, the BS goes down by one (so BS4 becomes BS3). A tank with deamonic possession may still transport troops.

à vos traducteurs Very Happy
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Bastien
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyJeu 21 Juin - 21:00

Merci beaucoup pour toutes ses nouvelles...

Alors certes ont perd beaucoup de choses (dons demoniaque, vitesse, demo, de la fléxibilité dans les équipement, des aspirants aussi puissant que des lieutenant (pas trés fluff) etc. ) mais comme la liste s'est developpé sa devrait le faire.

Je suis assez soulagé parce que les Thousand on sauvé les meubles : c'est ma vision à moi mais je les trouves plus bourrin comme ça que dans le codex actuel.
ils auront pour schématisé :autant de tir mais plus puissant (PA 3 Twisted Evil ), moins de PV mais plus solide fasse au mort instantané grace à la save invu. (ce qui était leur gros point faible), ils iront toujours aussi "vite" grace à l'aspirant indispensable. Et l'aspirant justement reste pour moi potable car l'arme de force remplacera trés bien l'arme energetique que j'utilisé (berk le gantelet Wink )

Il y a plein de trucs qui me font plaisir aussi : enfant du chaos, dread en élite (dc plus de soutien), etc.

Dans ce qui est des points négatif (en essayant de se faire l'avocat du diable):
=>les points.... ? Alors combien ? plus cher ? on vera.
=>Les QG perde beaucoup ! mais bon dans une armée... c'est les hommes qui gagnent ça fera moins de partie gagné uniquement grace à un perso sur vitaminé.
=> moins fluff du coté des marques. Avec les quatres dieux qui ont leur légions moins "spécifiques", pertes des livres du chaos,... etc. Ben là c'est dommage. Mais en jumelant avec le point précédent ben je me dit que on aura des armée plus basé sur les troupes, les escouades etc.


En conclusion, je dis patiente mais pour l'instant je trouve qu'on s'en sort pas trop mal. Ca va être une grande refonte, totalment différent de ce que l'on a connu, mais j'ai le sentiment que ça peut être pas trop mal.

Et vous qu'en pensez vous ?

Bastien
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyJeu 21 Juin - 22:49

Moi j'attend surtout de voir la confirmation des points de règles, qui restent plutôt flou mais donnent une idée générale du nouveau codex.

Pour ce qui est de la Death Guard, j'ai l'impression qu'elle ne change pas trop, et qu'elle devient encore plus bourrine si on la joue fluff (masse infanterie, bon oki en Space sa marche pas trop mais quand même). Elle devient encore plus résistante avec l'insensibilité à la douleur, ce qui va vraiment donner du file à retorde à pas mal de monde.

Par contre je trouve la liste au niveau des Marines plus fluff. Je m'explique, d'après ce que j'ai pu en tirer en discutant avec Mordrek. La Death Guard (comme pour les 3 autres dieux) aura ses troupes en élite, et les Marines de Nurgle en troupe (un peu moins puissants). Sa représenterais, à mes yeux, les nouveaux guerriers corrompus qui alimentent les rangs de la Légion, après 10.000 ans de combats, c'est un peu normal que les Marines d'origines se fassent plus rares.

Mais bon un peu de patience et nous aurons pleins de réponses à nos questions...
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mordreck
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MessageSujet: Calendrier des sorties   Rumeurs dex Chaos EmptyMar 3 Juil - 22:16

Voici les 1eres dates de sorties pour le chaos, plus que 2 mois et demi à attendre Twisted Evil

05/09/2007 BOITE D'ARMEE MARINES DU CHAOS 160.00 €

19/09/2007 CODEX SPACE MARINES DU CHAOS 20.00 €
Livre 104p

19/09/2007 SPACE MARINES DU CHAOS 25.00 €
Boite 10 Figurines Plastique

19/09/2007 DETACHEMENT SPACE MARINE DU CHAOS 80.00 €

19/09/2007 SEIGNEUR TERMINATOR DU CHAOS 17,50 €
Boite 1 Figurine Plastique

19/09/2007 ESCOUADE TERMINATOR DU CHAOS 35.00 €
Boite 5 Figurines Plastique

19/09/2007 SPACE MARINES DU CHAOS POSSEDES 22,50 €
Boite 5 Figurines Plastique

19/09/2007 ENFANT DU CHAOS 22,50 €
Boite 2 Figurines Plastique

19/09/2007 ESCOUADE DE COMBAT MARINES DU CHAOS 17,50 €
Boite 5 Figurines Plastique

19/09/2007 SEIGNEUR DU CHAOS/REACTEURS DORSAUX 12,50 €
Blister 1 Figurine

19/09/2007 HURON SOMBRECŒUR 15.00 €
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19/09/2007 SEIGNEUR DE KHORNE 12,50 €
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Jt
Snot
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMar 3 Juil - 22:29

bon, pour résumer, tous sort le 19 septembre quoi .??
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mordreck
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMar 3 Juil - 23:42

bah, plus ou moins oui cheers
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Deunss
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMer 4 Juil - 0:16

bon, ben on va encore se faire une entorse à la cb alors!!!






TANT PIS Mr. Green
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Phoenix
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyVen 6 Juil - 10:16

Bonjour à tous

En fait tout les codex sont entrain de suivre l'exemple eldar..

Mes BA ont subit les même changements

C'est pas plus mal qu'avant on verra à l'usure Cool

Bien à vous
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Deunss
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMar 10 Juil - 21:06

Voilà une compil' des dernières news, règles etc...

ARMY LIST
HQ:
Lord :
WS 6 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 3 | I 5 | A 3 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-90 points
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have Marks, not Icons
-Can have Terminator Armour, Bike, Jump Pack/Wings, or Steed
-The Daemonic Steed options are:
.....-Palanquin of Nurgle: +1 A, +1 W; count as 2 models in Land Raider
.....-Juggernaut of Khorne: +1 A, +1 S; may not be transported
.....-Disc of Tzeentch: +1 A, Jump Pack
.....-Steed of Slaanesh: +1 A, Cavalry
-Can be marked
-The Chaos Lord is equiped with a Bolt Pistol and CCW. You can purchase a Combi-Weapon for him.
-Daemon weapon and almost everything is cheaper if in Terminator Armour.
-Cannot be saved from instant death (no rune or whatnot)
-Comes with Bolt Pistol, CCW, frag and krak grenades
-Can have:
...-Icons;
...-Personal Icon
...-Plasma Pistol
...-Power Weapon
...-Power Fist
...-Deamon Weapon
...-Lightning Claw
...-Pair of Lightning Claws
...-Melta Bombs

Daemon Prince:
WS 7 | BS 3 | S 6 | T 5 | W 4 | I 5 | A 4 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-110 points
-Most expensive possible is 210 points
-Counts as having a single CCW
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Very few options
-Can have an Mark, not Icon
-Can have Wings
-Can have psychic powers (can have 2 with mark of tzeench)
-Monstrous Creature
-Is immune to instant death (Called Eternal Warrior)
-May have pychic powers

Sorcerer:
WS 5 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 3 | I 5 | A 3 | LD 10 | SV 3+/5+
-100 points
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have Mark, not Icon (Tzeench most expensive then Nurgle then Slaanesh no MOK)
-Can have Terminator Armour, Bike, Jump Pack/Wings, or Steed
-Force Weapons as standard
-Sorcerers with an Icon of Tzeentch may use two powers per turn
-Can have familiar

Greater Daemon
WS 9 | BS 0 | S 8 | T 6 | W 4 | I 5 | A 5 | LD 10 | SV -/4+
-1 per army max
-100 points
-Does not take up a FOC slot, very cheap for its stats
-Fearless
-Daemonic Aura (4+ invulnerable) as standard
-Monstrous Creature
-Moves as Infantry (no option for wings)
-Can’t be Take Icon
-Possession: When a Greater Daemon becomes available from Reserve, it can replace any friendly character model (aspiring champion, sorcerer, etc) you choose. There is no need to designate a Daemonvessel ahead of time.

ELITE:
Possessed:
WS 4 | BS 4 | S 5 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 3+/5+
-26 Points
-5-20 in a squad
-Have a SINGLE CCW, nothing else
-Daemonic Strength and Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have an Icon
-Random Power Table. Roll d6 after deployment:
.....1: Scouts
.....2: Furious Charge
.....3: Fleet of foot
.....4: Rending
.....5: Feel no pain
.....6: Power weapons

Chosen:
-One attack
-18 points
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Frags, Kraks
-Can have an Icon
-Huge amount of options (like Dark Angel company veterans)
-May have one heavy weapon and 4-5 (one can replace Heavy) special weapons or 4 CCW (Power Weapon/Fist, Lightning Claws) that replace special weapon
-Infiltrate as standard
-5 to 10 models a squad.
-Chosen are not fearless.

Terminators:
-30pts per model
-3-10 per squad
-Can always Deep Strike
-Combi Bolter / Power Weapon
-2 Attacks base
-+10 points for an extra attack per model
-Heavy Flamer / Reaper Auto Cannon for special weapons/Heavy Weapon haven't changed in points.
-2 Special / Heavy allowed for squads of 10, 1 Special / Heavy for anything less
-May swap out both weapons for a Pair of Lightening Claws or Power Weapon exchanged for Powerfist/Chainfist (points unknown)
-No Veteran Skills
-Combiweapons - Anyone in the unit can upgrade to one of these for 5 pts. All Combiweapons are lumped together for the same price.
-Icons of Chaos - You can tailor your Terminators to specific roles with these.
-Single Lightning Claws - Any terminator can take one of these. It costs the same as a pair(10pts) but frees up a hand to use a combi weapon.

Dreadnoughts:
-Can't have icons
-Can have Multi-Melta
-Can take Extra Armour
-May be given 2 DCCW.
-Frenzy table still exists but is slightly changed: If no viable frenzy, count as sane.
-Can't take D possesion nor Havoc Launcher

TROOPS
Chaos space marines:
-Can have Icon
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Krak and Frag Grenades Standard.
-If 10 or more models, may take Heavy or second Special weapon.
-Aspiring champion limited to basic wargear upgrades (PW, PF, PP)
-5 to 20 squad size.
-Melta Guns cost same, plasma gun cost more

Khorne Berzerkers:
-21 points
-Have the +1A over normal marines, WS5 and furious charge
-No chainaxes
-They are armed with CCW and BP, and have the option for plasma pistols as they do now.
-Fearless
-No more Blood Frenzy (so no more bonus movement, but also no more uselessly chasing Land Speeders around the table)

Plague Marines:
-Same Cost as TS
-Initiative 3
-T4(5)
-Blight grenades (-1A to enemies engaged in hth if they charged).
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Krak and Frag Grenades Standard.
-Fearless.
-Feel no Pain.
-Can take 2 Special weapons under 10 models.

Noise Marines/Emperors children:
-Access to sonic weapons (replaces bolter) for 5 points
-Doomsiren AP3, only for Aspiring Champion
-1 blastmaster per squad
-Noise Marines are the cheapest of the Cult marines (before Sonic weaponry)
-Noise Marines can take a heavy weapon with only 6-strong squad
-no more Combat Drugs
- Bolter, Bolt Pistol, CCW, Krak and Frag Grenades Standard.
-Fearless
-Icon of Slaanesh (+1 I)
-One model may have a Blastmaster (blast mode now AP3)
-The Noise Champion may replace his Close Combat Weapon with one of the following:
...-Power Weapon
...-Power Fist
The Noise Champion may have:
...-Doom Siren
...-Meltabombs
-One model may be given a personal icon.
-May have Rihno

Thousand Sons:
-Slow and purposeful on 1 dice
-Only 1 wound
-Sorcerer sergeant with 2 psychic powers, but no power fist option, and allows 2d6 for slow and purposeful
-No BP or CCW.
-Fearless
-Icon of Tzeentch (4+ Invulnerable)
-All models have AP3 Inferno bolts for their bolters
-Mandatory Sorcerer (comes with Force weapon)
-No more extra wound.
-The only CSMs (cult or otherwise) that come with an Aspiring (you have to pay for him tho)
-Asprin Champion has Force Weapon and Bolt Pistol as standard and may cast 2 psychic powers a turn(different) but may only shoot once.

Generic Lesser Daemons (Daemon Pack):
WS 4 | BS 0 | S 4 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV -/5+
-Do not take up a troop slot
-5 to 20 in one squad
-No instability
-Can’t take Icon
-13 Points
-Summoning: Daemon Packs enter play via Deep Strike, but MUST be placed within 6" of an Icon. Since Icons act like Teleport Homers, this means Daemons will never scatter! They may not move on the turn they arrive, but they CAN assault.
-Destroyed if no Icon not he field but can come out of incon in transports

FAST ATTACK:
Raptors
-20 Points
-1 Less special weapons than before
-Can have an Icon
-May Deep Strike
-No more hit and run
-5-20 in one squad
-May take melta bombs
-Champion may replace his BP for a PP and hid CCW for a PW or PF or both for 2 LCs

Bikes
-Number/squad: 3-10
-Wargear:
...-Power Armor
...-Bolt Pistol
...-Frag Grenades
...-Krak Grenades
...-Close Combat Weapon
...-Chaos Bike with twin-linked Bolter
-May take icons
-Up to two Chaos Bikers may replace their Close Combat weapon with one of the following:
...-Plasma gun
...-Meltagun
...-Flamer
-One model may be upgraded to a Biker Champion
-He may replace his Close Combat Weapon with one of the following:
...-Power weapon
...-Power fist
-He may replace his bolt pistol with a plasma pistol.
He may have melta bombs

Chaos Spawn:
-Does not take up a FOC slot
-About 40 Pts
-Worse save than before
-Slow and Purposeful & Beasts (this means they move 2d6-pick-highest, fleet 1d6, charge 2d6-pick-highest x2)

HEAVY SUPPORT:
Obliterators:
WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 2 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 2+/5+
-Fearless
-75 points
-Slow and Purposeful
-Can morph Plasma cannon, Lascannon, twin-linked plasma gun, twin-linked flamer, twin-linked melta and MULTI-MELTA!!!
-Can’t be Take Icon
-Power fists

Predator

Vindicator
-125 points
-Can take Extra Armour and D possesion

Land Raider
-Cheaper than before (220 points)
-No more Infernal Device
-Smoke Launcher and Search Light free

Defiler
-150 points
-Fleet
-WS3
-A3
-May exchange Reaper Autocannon and/or Heavy Flamer for additional CCW having up to 6A
-No longer a Monstrous Creature, has Dreadnought CCWs now (bringing its Strength up to 10)
-No more indirect fire
-Lascannon upgrade 10 pontis cheaper

Havocs
-Can take Icons
-Havocs do not have combat squads. Kind of CSM squads that can take 4 special/heavies.
-15 points each
-Can be up to 20 in one squad

VEHICLES:
-Smoke Launchers and Searchlights as standard on all vehicles
-Extra Armour is 15 points
-Combi-weapon upgrades are still possible.
-Mutated Hull is gone and so is Parasitic Possetion.
-Daemonic Possession no longer negates transport capacity, but reduces BS to 3.
-Rihno is 35 points
-There are still Dirge Casters, Pintle Mounted Weapons, Dozer Blades and Havok Launchers available for vehicles. Not all of those are available to all vehicles.
-Havoc Launcher is like a Typhoon Missile Launcher (+1 STR, - AP, -1 Shot and TL form the current one)


MARK OF CHAOS (Icons)
-These now take the form of Icons that most units can take. The cost of an Icon is fixed for each unit, regadless of unit size. This means larger units essentially pay less points per model for the same Icon.
-All units except vehicles, Obliterators and Cult units can purchase one of the following Icons (listed from least to most expensive):
-Icon of Chaos Glory: The new name for Mark of Chaos Undivided. Grants morale re-rolls. Not available to ICs as they are all Fearless anyway.
-Icon of Slaanesh: +1 initiative (least expensive)
-Icon of Khorne: +1 attack
-Icon of Tzeentch: Grants a 5+ invulnerable, or improved existing invulnerable by 1 (so Termies go up to 4+, for example)
-Icon of Nurgle: +1 tougness (does not count towards instant death) (most expensive but sometimes same point as IOT)
-These Icons are the only way to align a non-Cult unit to a particular god. They grant no other benefits than what is listed above (Icon of Slaanesh does not grant access to Sonic weaponry, for example)
-All Icons also act as Teleport Homers for Daemons, Terminators and Obliterators.
-"Squads" with only one man can not have icons; they get marks, same bonus except they don't act as Teleport Homers for Daemons, Terminators and Obliterators. But most of these models get personal icon, no stats benefit but they do act as Teleport Homers for Daemons, Terminators and Obliterators.
-For the Normal choas Space Marine Squads and a fiew squad, Icons cost:
Chaos Glory - Meltagun
Slaanesh - Raptor
Khorne - Terminator
Tzeentch - 2x Raptor
Nurgle - Slaanesh and Khorne combined

PSYCHIC POWERS
-Some major powers still exist (Wind of Chaos, Gift of Chaos, Doombolt)
Doombolt changes to S4 AP3
-Warp Time is a new psychic power that allows the caster to re-roll failed rolls to hit and to wound in close combat
-Each god except Khorne also has one specific power:
-Nurgle: Nurgle's Rot; Range 12", all models in target unit take a S3 hit on 4+. Saves -allowed.
-Slaanesh: Lash of Submission; If target unit fails Ld test, you may move it 2d6"
-Tzeentch: Bolt of Change; as before but AP1
-No more mass mutation

UNIT LIST:
HQ: Chaos Lord, Chaos Sorcerer, Daemon Prince, Generic Greater Daemon*
Elites: Chosen, Terminators, Dreadnought, Possessed
Troops: Chaos Space Marines, Berserkers, Plague Marines, Thousand Sons, Noise Marines, Generic Daemons*
Fast: Raptors, Bikes, Chaos Spawn*
Heavy: Havocs, Defiler, Vindicator, Land Raider, Predator, Obliterators

Units marked with (*) do not actually use up slots on the Force Organisation Chart
There are no 0-1 or similar limits anymore except for Greater Daemons who are 0-1. Your unit choices are only limited by the FOC. Yes, you can have two Daemon Princes.

GENERAL:
-Veterans skills are mostly gone. A few units still have a predetermined skill, but you may no longer pick and choose.
-There are no cult units beyond those listed in the troops section. For example, the only plague marines are the "plague marines" unit entry in the troops section. You cannot take plague marine havocs or plague marine terminators. You can give terminators the mark of Nurgle, but they only gain +1T, they do not get FNP or blight grenades. This is true for all 4 gods.
-The only way to get a 2+ Save is via Terminator Armor.
-No way to counter psychic powers
-Lone models(ICs or MC with only one in squad) do NOT get Icons of chaos: they get MARKS.

DAEMON WEAPONS:
- Daemon Weapons cost 40 pts.
-Grants D6 extra attacks, but if a 1 is rolled for the number of attacks, the model takes a wound and can't make ANY attacks in that combat phase.
-Power Weapon
Two-Handed
- In addition the following marks will have the effect on the Weapon (Mark is determined by what has been applied to the Lord/Sorc):
…-No Mark - +1 STR
…-Khorne - Bloodfeeder - Additional D6 (total of 2D6 Attacks) if a 1 is rolled on either dice, you lose a wound and may not attack. Double 1s is not cumulative, you only lose 1 wound.
…-Nurgle - Plaguebringer - Poisoned attacks that always wound on a 4+.
…-Tzeentch - Deathscreamer - Can be used a shooting weapon with the following profile: 24", S4, AP3, Assault D6 - if a 1 is rolled for number of shots, lose a wound and no shots are fired.
…-Slaanesh - Blissgiver - Causes instant death

SPECIAL CHRACTERS:
-All are HQ choices

Typhus:
-Manreaper is a Nurgle Daemon Weapon that is also a Force weapon
-Has Nurgle's Rot psychic power, does not need to pass psychic test to use it, and may also use the Force weapon in the same turn

Abaddon:
-Has the benefits of all Icons (+1A, +1I, +1T, 4+ invulnerable)
-Drachnyen and the Talon now count as a single Daemon Weapon, which grants +1d6 attacks, doubles strength, and re-rolls all dice to hit and to wound!
-Immune to instant death
-Most expensive SC.

Ahriman:
-Knows all psychic powers except the Slaanesh and Nurgle specific ones
-Force Weapon
-May use up to three psychic powers (including the force weapon) per turn
-He is REALLY expensive. Aside from Abaddon he is the most expensive special character.
-His bolt pistol has inferno bolts not that you will use it all that much.

Kharn:
WS 7 | BS ? | S 5 | W 4 | W ? | I 5 | A ? | LD 10 | SV 3+/5+
-Gorechild gains 2D6 for armour penetration against vehicles
-Immune to all psychic powers
-Furious Charge
-Still hits allies on a 1

Fabius Bile:
-Not too bad. He has a decent amount of attacks. He has Feel No Pain now in addition to a 5+ Invulnerable. Can still enhance models.

Lucius:
-Ddecent for his points. He has a Doom Siren, removes attacks from enemies in BtB with him and does wounds whenever he makes a save in CC.

Huron Blackheart:
-Tyrant's claw is a powerfist with built in heavy flamer.
-Hamadyra grants him the "Warp Time" psychic power
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Valentin
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMar 10 Juil - 23:36

Et bien, sa m'a l'air interressant tout sa. J'ai lu vite fait, sa va changer un peu le style de jeu, mais j'attends toujours d'avoir le codex entre les mains pour juger. Sur certains points, la DG c'est amélioré, mais perd en intitiative d'un autre coté. Les icones ont l'air plus utilent que dans l'autre codex, ce qui n'est pas plus mal...
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Bastien
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MessageSujet: Re: Rumeurs dex Chaos   Rumeurs dex Chaos EmptyMer 11 Juil - 16:58

Ouf ! apparament, on peut garder les unités des dieux (Thousand, berseker, marines de la peste etc...) en troupe. Et pas en E lite comme on l'avait dit.

Ca evite d'avoir à faire des unité toute moche de marines à cornes peind en bleu puker

Bastien
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